Blogi ja uutiset
Rekrytoinnin asiantuntijablogit
Tämän artikkelin tähtenä on kuluttajamarkkinoinnin ja kuluttajakäyttäytymisen moniosaaja, joka taitaa myös verkkokaupan sekä myynnin. Hänelle voisi sopia rooli esimerkiksi yrityksen kokonaisvaltaisesta markkinoinnista vastaavana tai yrityksen Insight-toiminnasta vastaaminen.
CONSUMER MARKETING | BRAND DEVELOPMENT | E-COMMERCE | PRODUCT MANAGEMENT | Customer relationship marketing (CRM) | DIGITAL MARKETING | CONSUMER AND CUSTOMER DATA & INSIGHT | E-COMMERCE AND DIGITAL MARKETING ANALYTICS
Markkinointipäällikkö / Tuoteryhmäpäällikkö / Brand Manager / Marketing and Insights Manager
Minulla on laaja-alainen kokemus monipuolisista kuluttajamarkkinointitehtävistä, verkkokaupasta/E-commerce ja digitaalisesta markkinoinnista. Lisäksi minulle on kertynyt vahva kokemus markkinatutkimuksista/insight:sta, datavetoisesta markkinoinnista ja analytiikasta. Minulla on myös esimieskokemusta. Seuraava kiinnostava rooli voisi olla esim. yrityksen koko markkinoinnista vastaava henkilö/pienen markkinointitiimin vetäjä tai jonkun tuoteryhmäkokonaisuuden/palvelun markkinointivastuullinen.
Kokemusta kuluttajamarkkinointitehtävistä neljältä eri toimialalta 12 vuoden ajalta. Näkemystä ja kokemusta verkkokaupasta/E-commerce (9 vuotta) sekä digitaalisesta markkinoinnista ja myynnistä. Verkkokaupan ansainta- ja toimintalogiikka vahvasti hallussa, ei kuitenkaan tekninen rakentamisosaaminen. Lisäksi osaamista brändin kehittämisestä, strategisesta ja operatiivisesta hands-on markkinoinnista, eri markkinointikanavien monipuolisesta hyödyntämisestä ja asiakkuusmarkkinoinnista (CRM). Kokemusta on kertynyt myös tuotehallinnasta, tuotelanseerauksista ja -kehityksestä, kuluttajaymmärryksestä (segmentointi/ostopolut/tuotekäyttö), markkinatutkimuksista (brändi/mainonta/asiakastyytyväisyystutkimukset) sekä datavetoisesta markkinoinnista. Työtehtävien kautta on kehittynyt myös vahva kaupallinen ajattelutapa.
Kokemusta on kertynyt myös esimiestyöstä (5 vuotta), projektien johtamisesta sekä yhteistyöstä eri tiimien ja ulkopuolisten kumppanien kesken. Kokemusta on lisäksi kansainvälisessä työympäristössä toimimisesta (14 vuotta).
Työtavoiltani olen tavoitteellinen, itseohjautuva, ongelmanratkaisukykyinen sekä pitkäjänteinen. Tiimityöskentelyssä olen kannustava, positiivinen ja eteenpäin vievä.
Hyvinvointi/Wellness liiketoiminta-ala (sis. verkkokaupat)
Päivittäis- ja erikoistavara-ala (sis. verkkokaupat)
Markkinointi-/markkinatutkimus -toimistot
Pääkaupunkiseutu (Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kirkkonummi)
Organisaatiot, joissa on diversiteettiä, arvostetaan uuden oppimista, toisia arvostava työilmapiiri, aitous tekemisessä sekä tekemisen meininki positiivisella vireellä.
Organisaatiot, jotka ylipäänsä arvostavat kokemusta sekä kokemusta myös eri toimialojen yli ts. pitävät kokemusta eri toimialoilta enemmänkin vahvuutena kuin poistyöntävänä voimana.
Osallistun tähän anonyymiin osaajaprofiiliin, koska kaikki tiet vievät jonnekin ja olen utelias näkemään millaisia keskusteluja tämän perusteella syntyy. Hienointa tietenkin olisi löytää tulevaisuuden työpaikka tämän kautta. Tavoitteeni tulevaisuuden työlle on, että voin hyödyntää mahdollisimman laaja-alaisesti sekä omaa kuluttajamarkkinointiosaamista että insight&analytiikka -osaamistani ja auttaa yrityksiä eteenpäin näiden kysymysten äärellä. Näen, että nämä osa-alueet myös vahvasti tukevat toisiaan.
Olen siis ratkaisuhenkinen ja kokonaisvaltainen markkinointiosaaja strategisesta osaamisesta operatiiviseen hands-on tekemiseen. Ja se mitä en vielä osaa, opettelen. Työ voi olla joko asiantuntija- tai esimiespositio riippuen yrityksestä ja yrityksen organisaatiorakenteesta. Tärkeää on myös työn monipuolisuus, jatkuva eteenpäin kehittyminen ja uuden oppiminen.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä minuun, saatan teidät yhteiseen keskusteluun.
elina.liikka@rekrytointitalli.fi
Puh. 040 1612474
Julkaistu 26.05.2021
Rekrytointimarkkinoilla odottava tunnelma, me kerromme miksi.
Rekrytointimarkkinoilla odottava tunnelma
Vastuullisesta rekrytoinnista puhuttaessa käsitellään lähinnä ehdokkaiden tasapuolista kohtelua. Me viemme vastuullisen rekrytoinnin pidemmälle ja käsittelemme koko arvoketjua.
Meillä ihmisillä on monenlaisia psykologisia vinoumia. Nämä on hyvä tunnistaa rekrytoinnissa.
Matalasuhdanne antaa pitkäjänteisesti toimivalle yritykselle mahdollisuuksia.
Rekrytointitallin uutiskirjeessä: Markkinakatsaus, ilmoitushaun uusi tuleminen, ELY-yhteistyöllä rekrytointistrategia kuntoon, NBO - New Business Office