Toimialat
Rekrytointitalli & markkinointi
Lisätiedot ja myynti: Mikko Kaikkonen Markkinointialan hakijat: Elina Liikka
Lisätiedot ja myynti: Mikko Kaikkonen Markkinointialan hakijat: Elina Liikka
Markkinoinnissa palveluita tarjoavien yritysten ja yritysten sisäisten markkinointiyksiköiden rekrytointi on kaksi aivan eri asiaa. Markkinointialan yritysten rekrytointi perustuu pitkälti verkostoihin (seniorit) tai harjoittelijajärjestelmään (juniorit). Yritysten sisäisen markkinointiyksikön rekrytointi perustuu taasen vahvasti ilmoitushakuun tai headhuntiin, joissa yrityksen usein käyttävät rekrytointikonsultteja.
Markkinointiala kokonaisuutena on hyvässä asemassa sen suhteen, että yleisesti työmarkkinoilla markkinointiuraa pidetään mielekkäänä työurana, jolloin esim. pysyvyydessä ei ole valtavia haasteita. Työvoiman tarjontaa alalla on suhteellisen paljon ja etenkin isoilla, tunnetuilla yritysbrändeillä on runsaudenpula osaavista työntekijöistä. Kuitenkin alan kiivastahtisuus luo asetelman, jossa parhaiden osaajien kärki on suhteellisen kapea.
Markkinointialan voi jakaa erilaisiin toimijoihin – tässä käyttämämme jaossa käsitellään yrityksen sisäistä markkinointiyksikköä ja erikseen markkinointialan yrityksiä, jotka tarjoavat palveluita markkinointiyksiköille.
Vaikka markkinoinnin lopullinen tavoite on pitkälti sama kuin vaikka sata vuotta sitten (tehdä jonkinlainen vaikutus), teknologinen kehitys on mahdollistanut toimia uusilla tavoilla – mutta teknologisen kehityksen myötä myös ihmisten käyttäytyminen on muuttunut.
Pysyvinä trendeinä markkinoinnissa viime vuosina ovat nostaneet päätään:
Markkinointiosaajien urapoluissa on yhä jatkuvammin noussut esiin jatkuvan oppimisen käsite. Markkinointiosaajat ovat yrityksissä useimmin henkilöitä, joiden ”elinkaari” yrityksessä on usein pidempi kuin vaikkapa vastinpariensa eli myyjien työsuhde ihan johtuen työnkuvan erilaisuudesta.
Markkinointihenkilön rekrytointia miettiessä käymme asiakaan kanssa usein aina ensin läpi sen, mihin suuntaan yritys pyrkii muuttamaan markkinointia ja mitä uutta henkilön olisi hyvä tuoda taloon. Tämän jälkeen selvitämme, miksi yritys on kiinnostava uudelle henkilölle ja minkälaisia elementeistä koostuu sopivan tai sopivien markkinointihenkilöiden profiili ko. rooliin. Roolia voidaan muokata tämän keskustelun pohjalta. Lisäksi painotamme perehdytysprosessin onnistumista. Käyttämämme MPA-testi antaa hyödyllistä tietoa itse rekrytointipäätöksen lisäksi henkilön perehdytystä ja kehitystä suunniteltaessa.
Tyypillinen toimeksiantomme on ilmoitushaku tai ilmoitushaku, jota tuetaan headhuntin keinoin eli hybridihaku. Annamme 12 kuukauden rekrytointitakuun rekrytointeihimme. Tutustu tästä lisää palveluvalikoimaamme ja hinnoitteluun.
Markkinointipäällikkö, Digitaalisen markkinoinnin päällikkö, Markkinointiassistentti, Markkinointikoordinaattori
Headhunt
Ilmoitushaku
Soveltuvuusarviointi
Olemme toteuttaneet rekrytointeja muun muassa seuraaville yrityksille:
Ruohonjuuri Oy, FinSoffat Oy, Voyantic Oy, Mectalent Oy, Sievi Hyvinvointitilat Oy
Hoivarakentamiseen keskittynyt Sievi Hyvinvointitilat Oy on kasvuyritys, joka hakee parhaillaankin useita uusia osaajia Rekrytointitallin avulla ja kehittää koko rekrytointiprosessiaan kumppanin sparrauksella. Yhteistyö on kannattanut alalla, jolla kilpailu parhaista osaajista on kovaa.